Res succeeix perquè si. Tot a la vida és una successió de fets que, sota la lupa de l'anàlisi, responen perfectament a causa i efecte. R. Feynmann
Us deixo una adreça, d'on he tret també la frase, per donar-hi un cop d'ull:
http://itik.cat/user_files/106/16%20Dinamitzant%20analisi%20DAFO_cat.pdf
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Hola Eva,
ResponEliminal'interès d'aquesta activitat era poder interaccionar amb els companys, cosa que veig no ha succeit en el teu cas. Imagino que el motiu ha estat el retard en penjar l'anàlisi DAFO
Bona nit Eva!
ResponEliminaM’he mirat el teu DAFO. Estic d’acord amb els punts que hi ha dins l’apartat de debilitats.
Potser l’amenaça que has posat de la manca de coordinació, penso que si el teu centre també hi està implicat, no ho veuries com una debilitat? El teu centre sí pot fer-hi alguna cosa per millorar-ho, crec. És una de les coses que he après del meu centre i que ho cuiden molt. Malgrat sigui difícil en alguns moments, la comunicació i intercanvi d’informacions són vitals per a tot. Una correcta coordinació, facilitarà el treball dels professionals i alhora millora el la valoració que puguin fer-ne les famílies.
Una pregunta: creus que la facilitat de formació permanent dels professionals, és una oportunitat? Personalment potser ho veuria més com una fortalesa.
I per últim, què tal la formació i experiència dels treballadors/es del centre? Segur que ho podries posar com una fortalesa! Com ho veus?
Hola Mireia,
ResponEliminaPrimer de tot gràcies pel comentari.
La falta de comunicació que em comentes, l'he posat en els dos llocs: debilitats i amenaces. Bona part del treball que porto a terme, va dedicat al tema de la comunicació.
Gràcies al teu comentari, veig que hauria d'haver clarificat o posat l'accent a la comunicació inicial.
A vegades, per molt que des del CSMIJ (centre de pràctiques) s'intenta que aquesta comunicació sigui la més veraç, directe amb el tutor, ... no li és possible degut als protocols a seguir. Per tant penso que és una debilitat, ja que és una variable interna. Ara bé, el fet que la comunicació i a la vegada, participació i coordinació inicial hagin de seguir el protocol: Escola - psicopedagoga de centre (si és el cas) - psicopedagoga EAP _ EAP - CSMIJ fa que la informació es vagi perdent pel camí (t'ho dic per experiència) i això fa que les intervencions es retardin moltissim. Per mi això seria una variable externa i per tant una amenaça.
Hola Eva,
ResponEliminaHe llegit el teu DAFO i m'ha semblat interessant. Voldria comentar-te el primer punt que poses en l'apartat de fortaleses, en el que esmentes la coordinació directa amb Atenció Primària. Suposo que et deus referir als Serves Socials d'Atenctió Primària o et refereixes a l'atenció primària sanitària?
Si et refereixes a l'atenció social primàra, estic totalment d'acord amb tu que si es fa i es pot fer bé ha de ser una fortalesa ja que l'intercanvi d'informació i el fet d'anar tots a una ajuda molt en els resulats obtinguts de cara a l'usuari, n'estic segura. Però sóc conssient que a vegades aquesta coordinació té els seus límits i perills com el tema de la confidencialitat, com ho veus tu?
Hola Eva,
ResponEliminaHe llegit el teu DAFO i m'ha cridat especialment l'atenció que a banda de la concreció, deixa clarament patent les fortaleses, debilitats, amenaces i oportunitats.
I en referència a açò, no hi penses que hi ha massa debilitats?
Hola a totes,
ResponEliminaA veure si us puc contestar.
Quan parla d'Atenció Primària, tant em refereixo als Serveis socials com als especialistes del CAP. A vegades la derivació que arriba al CSMIJ, és directa, per exemple, del pediatra, ja sigui per què ho ha vist necessàri o per què els familiars ho han demanat.
Sí que hi he pensat que hi ha moltes debilitats. Tot i així jo prefereixo que sorgeixin més debilitats que amenaces, doncs amb voluntat, paciència i temps penso que es poden canviar internament. No penseu que les debilitats sorgeixen degut a la voluntat de millora?